Enrica Bernardelli
Pintura de Cena/ Filme U, 2017
fotografia
[photograph]
[photograph]
30 x 45 cm
[11 3/4 x 17 3/4 in]
[11 3/4 x 17 3/4 in]
Edition of 3
“Pintura de cena” é parte do filme U. Cinema imaginado que vem sendo representado de diferentes maneiras. Quando projetado, o filme U pode conter elementos expostos previamente (em outro suporte),...
“Pintura de cena” é parte do filme U. Cinema imaginado que vem sendo representado de diferentes maneiras. Quando projetado, o filme U pode conter elementos expostos previamente (em outro suporte), como é o caso da “Pintura de cena”. Dessa forma o filme U também se permite fora da projeção. Na fotografia, que integra o díptico, o objeto que representa a pintura se vê duplicado. Sua repetição é mais “miragem” do que conceito. A duplicidade não se completa. São frames em descontinuidades que não se alcançam. Filme e não filme, quando deslocado para uma cena tridimensional ou outra representação, se liberta da imagem projetada e de sua funcionalidade.
“Scene painting” is part of the film U. Cinema imagined that has been represented in different ways. When projected, the U film may contain previously exposed elements (on another support), as is the case with “Scene Painting”. In this way, the U-film is also allowed outside the projection. In the photograph, which is part of the diptych, the object representing the painting is seen duplicated. Its repetition is more of a “mirage” than a concept. Duplicity is not complete. They are frames in discontinuities that cannot be reached. Film and non-film, when shifted to a three-dimensional scene or other representation, frees itself from the projected image and its functionality.
“Scene painting” is part of the film U. Cinema imagined that has been represented in different ways. When projected, the U film may contain previously exposed elements (on another support), as is the case with “Scene Painting”. In this way, the U-film is also allowed outside the projection. In the photograph, which is part of the diptych, the object representing the painting is seen duplicated. Its repetition is more of a “mirage” than a concept. Duplicity is not complete. They are frames in discontinuities that cannot be reached. Film and non-film, when shifted to a three-dimensional scene or other representation, frees itself from the projected image and its functionality.