Ana Linnemann | Anotações sobre a prática e outras considerações

6 Aug - 17 Sep 2022 São Paulo
Overview

 

A Gentil Carioca invites you to the opening of Anotações sobre a prática e outras considerações, by Ana Linnemann.
The show concludes a trilogy protagonized by the artist's internal production relations and presents previous and new works developed during the COVID-19 pandemic and the dismantling of recent years. In a movement of looking outside, a more attentive reading of political and social issues is incorporated into works in which the artist thinks about relations of equality, situations of reversal and polarization, chance and the lack of it, the unexpected and consequences.

Click here to read the exhibition text by Michelle Farias Sommer.


Exhibition views
Selected Works
  • Ana Linnemann, Exercício para achar igualdade 1, 2021
    Ana Linnemann, Exercício para achar igualdade 1, 2021
  • Ana Linnemann, Exercício para achar igualdade 2, 2021
    Ana Linnemann, Exercício para achar igualdade 2, 2021
  • Ana Linnemann, Exercício para achar igualdade 3, 2022
    Ana Linnemann, Exercício para achar igualdade 3, 2022
  • Ana Linnemann, Exercício para achar igualdade 4, 2022
    Ana Linnemann, Exercício para achar igualdade 4, 2022
  • Ana Linnemann, Pintura-sem-saída com labirinto (n° 6), 2020
    Ana Linnemann, Pintura-sem-saída com labirinto (n° 6), 2020
  • Ana Linnemann, Pintura-sem-saída com labirinto (n° 7) , 2022
    Ana Linnemann, Pintura-sem-saída com labirinto (n° 7) , 2022
  • Ana Linnemann, Caderninho-tomada e lápis para anotação (Beuysiana 2), 2020
    Ana Linnemann, Caderninho-tomada e lápis para anotação (Beuysiana 2), 2020
  • Ana Linnemann, Pintura-dado (a sorte, o acaso e a falta dele), Face 1, 2020/2021
    Ana Linnemann, Pintura-dado (a sorte, o acaso e a falta dele), Face 1, 2020/2021
  • Ana Linnemann, Pintura-dado (a sorte, o acaso e a falta dele), Face 2, 2020/2021
    Ana Linnemann, Pintura-dado (a sorte, o acaso e a falta dele), Face 2, 2020/2021
  • Ana Linnemann, Pintura-dado (a sorte, o acaso e a falta dele), Face 3, 2020/2021
    Ana Linnemann, Pintura-dado (a sorte, o acaso e a falta dele), Face 3, 2020/2021
  • Ana Linnemann, Pintura-dado (a sorte, o acaso e a falta dele), Face 4, 2020/2021
    Ana Linnemann, Pintura-dado (a sorte, o acaso e a falta dele), Face 4, 2020/2021
  • Ana Linnemann, Pintura-dado (a sorte, o acaso e a falta dele), Face 5, 2020/2021
    Ana Linnemann, Pintura-dado (a sorte, o acaso e a falta dele), Face 5, 2020/2021
  • Ana Linnemann, Pintura-dado (a sorte, o acaso e a falta dele), Face 6, 2020/2021
    Ana Linnemann, Pintura-dado (a sorte, o acaso e a falta dele), Face 6, 2020/2021
  • Ana Linnemann, Pintura-dado (a sorte, o acaso e a falta dele), Face 6, 2022
    Ana Linnemann, Pintura-dado (a sorte, o acaso e a falta dele), Face 6, 2022
  • Ana Linnemann, Pintura-dado (a sorte, o acaso e a falta dele), Face 1, 2022
    Ana Linnemann, Pintura-dado (a sorte, o acaso e a falta dele), Face 1, 2022
  • Ana Linnemann, Invertida, cortada e dobrada, 2020
    Ana Linnemann, Invertida, cortada e dobrada, 2020
  • Ana Linnemann, Duchampiana (A fita que amarra o buquê), 2022
    Ana Linnemann, Duchampiana (A fita que amarra o buquê), 2022
  • Ana Linnemann, Natureza-morta (fruteira e maçã), 2018-2022
    Ana Linnemann, Natureza-morta (fruteira e maçã), 2018-2022