Sallisa Rosa
Resistência, 2017-2019
impressão sobre Hahnemühle Photo Rag Baryta 315gr
[print on Hahnemühle Photo Rag Baryta 315gr]
[print on Hahnemühle Photo Rag Baryta 315gr]
33.5 x 42 x 4 cm cada
33.5 x 147.5 x 4 cm políptico
[11 3/4 x 16 1/2 x 1 5/8 in each
13 1/4 x 58 1/8 x 1 5/8 in polyptich]
33.5 x 147.5 x 4 cm políptico
[11 3/4 x 16 1/2 x 1 5/8 in each
13 1/4 x 58 1/8 x 1 5/8 in polyptich]
Resistência surge de uma pesquisa iniciada em 2017 em que Sallisa fotografa facões de pessoas da sua família e ao redor dela, todas relacionadas ao campo, e as cola como...
Resistência surge de uma pesquisa iniciada em 2017 em que Sallisa fotografa facões de pessoas da sua família e ao redor dela, todas relacionadas ao campo, e as cola como lambe-lambe nos territórios por onde passou. O facão é um símbolo popular de resistência e sobrevivência – abrindo caminhos nas matas, colhendo e instrumentalizando o trabalho rural - mas também pode ser usado para ferir. É um utensílio muito antigo. A artista se utiliza das imagens destes facões, através de pessoas conhecidas, para marcar a cidade, acreditando que, de alguma maneira, serão capazes de afetar a ordem pública.
["Resistência" comes from a research started in 2017 in which Sallisa photographs machetes of people in her family and around her, all related to the countryside, and sticks them as posters in the territories where she goes through. The machete is a popular symbol of resistance and survival – opening paths in the woods, harvesting and instrumentalizing rural work – but it can also be used to injure. It is a very old tool. The artist uses the images of these machetes, through well-known people, to mark the city, believing that, in some way, they will be able to affect public order.]
["Resistência" comes from a research started in 2017 in which Sallisa photographs machetes of people in her family and around her, all related to the countryside, and sticks them as posters in the territories where she goes through. The machete is a popular symbol of resistance and survival – opening paths in the woods, harvesting and instrumentalizing rural work – but it can also be used to injure. It is a very old tool. The artist uses the images of these machetes, through well-known people, to mark the city, believing that, in some way, they will be able to affect public order.]
17
of
17