Vinicius Gerheim
Bica, 2025
óleo e acrílica sobre tela
[oil and acrylic on canvas]
[oil and acrylic on canvas]
110 x 100 x 5 cm
[43 1/4 x 39 3/8 x 2 in]
[43 1/4 x 39 3/8 x 2 in]
Copyright The Artist
Vinicius Gerheim explora diversas expressões artísticas, manifestando-se na textura molhada do empasto e em vestígios técnicos deixados na pintura. No processo de elaboração, Gerheim carimba o plano pictórico e produz...
Vinicius Gerheim explora diversas expressões artísticas, manifestando-se na textura molhada do empasto e em vestígios técnicos deixados na pintura. No processo de elaboração, Gerheim carimba o plano pictórico e produz texturas em diferença e semelhança, guiando-se principalmente pela cor. Na pesquisa, o artista desenvolve ferramentas como o estêncil gabarito e bicos de confeitar, feitos artesanalmente por ele.
Dessa maneira, o campo pictórico é preenchido com cores complementares, criando jogos ópticos que culminam em composições visualmente agradáveis e ricas. Nesse processo, que Vinicius gosta de chamar "dança", cada cor solicita sua complementar, e assim a obra se forma. Os elementos surgem conforme as demandas da própria pintura, adaptando-se às formas e cores que ela requer.
[Vinicius Gerheim explores various artistic expressions, manifesting in the wet texture of impasto and in the technical traces left in the painting. In the creation process, Gerheim stamps the pictorial plane and produces textures of difference and similarity, primarily guided by color. In his research, the artist develops tools such as stencils and piping tips, which he crafts by hand.
In this way, the pictorial field is filled with complementary colors, creating optical games that result in visually pleasing and rich compositions. In this process, which Vinicius likes to call "dance," each color calls for its complement, and thus the work takes shape. The elements emerge according to the demands of the painting itself, adapting to the forms and colors it requires.]
Dessa maneira, o campo pictórico é preenchido com cores complementares, criando jogos ópticos que culminam em composições visualmente agradáveis e ricas. Nesse processo, que Vinicius gosta de chamar "dança", cada cor solicita sua complementar, e assim a obra se forma. Os elementos surgem conforme as demandas da própria pintura, adaptando-se às formas e cores que ela requer.
[Vinicius Gerheim explores various artistic expressions, manifesting in the wet texture of impasto and in the technical traces left in the painting. In the creation process, Gerheim stamps the pictorial plane and produces textures of difference and similarity, primarily guided by color. In his research, the artist develops tools such as stencils and piping tips, which he crafts by hand.
In this way, the pictorial field is filled with complementary colors, creating optical games that result in visually pleasing and rich compositions. In this process, which Vinicius likes to call "dance," each color calls for its complement, and thus the work takes shape. The elements emerge according to the demands of the painting itself, adapting to the forms and colors it requires.]