Miguel Afa
O dia que o abraço criou o mundo, 2025
óleo sobre tela
[oil on canvas]
[oil on canvas]
130.5 x 110.5 x 3 cm
[51 3/8 x 43 1/2 x 1 1/8 in]
5 kg
[51 3/8 x 43 1/2 x 1 1/8 in]
5 kg
Copyright O Artista
Em Um céu para caber, Miguel Afa investiga, por meio da pintura, os contornos e expansões do amor: suas formas, ausências e possibilidades. As obras que compõem a exposição refletem...
Em Um céu para caber, Miguel Afa investiga, por meio da pintura, os contornos e expansões do amor: suas formas, ausências e possibilidades. As obras que compõem a exposição refletem sobre os afetos e as emoções que emergem nas relações humanas. O céu, signo escolhido pelo artista para representar a imensidão, surge como metáfora daquilo que não tem fim: vasto, fértil e aberto às múltiplas expressões do sentir. De acordo com Lorraine Mendes (2025), cada pintura se apresenta como uma dedicatória - uma oferta sensível à vida e à própria prática artística, onde figura e existência se entrelaçam.
[In Um céu para caber, Miguel Afa explores, through painting, the contours and expanses of love: its forms, absences, and possibilities. The works that compose the exhibition reflect on the affections and emotions that emerge in human relationships. The sky, a symbol chosen by the artist to represent vastness, appears as a metaphor for what is endless: vast, fertile, and open to multiple expressions of feeling. According to Lorraine Mendes (2025), each painting presents itself as a dedication - a sensitive offering to life and to the artistic practice itself, where figure and existence intertwine.]
[In Um céu para caber, Miguel Afa explores, through painting, the contours and expanses of love: its forms, absences, and possibilities. The works that compose the exhibition reflect on the affections and emotions that emerge in human relationships. The sky, a symbol chosen by the artist to represent vastness, appears as a metaphor for what is endless: vast, fertile, and open to multiple expressions of feeling. According to Lorraine Mendes (2025), each painting presents itself as a dedication - a sensitive offering to life and to the artistic practice itself, where figure and existence intertwine.]