A Gentil Carioca
Skip to main content
  • Menu
  • Home
  • Artists
  • Exhibitions
  • Art Fairs
  • In the gallery
  • Projects
  • Gallery
  • Contact
  • PT
  • EN
Menu
  • PT
  • EN

Artworks

Open a larger version of the following image in a popup: Enrica Bernardelli, Pintura de Cena/ Filme U, 2017

Enrica Bernardelli

Pintura de Cena/ Filme U, 2017
peça em madeira
[wood sculpture]
140 x 122 cm
[55 1/8 x 48 in]
Enquire
%3Cdiv%20class%3D%22artist%22%3EEnrica%20Bernardelli%3C/div%3E%3Cdiv%20class%3D%22title_and_year%22%3E%3Cspan%20class%3D%22title_and_year_title%22%3EPintura%20de%20Cena/%20Filme%20U%3C/span%3E%2C%20%3Cspan%20class%3D%22title_and_year_year%22%3E2017%3C/span%3E%3C/div%3E%3Cdiv%20class%3D%22medium%22%3Epe%C3%A7a%20em%20madeira%3Cbr/%3E%0A%5Bwood%20sculpture%5D%3C/div%3E%3Cdiv%20class%3D%22dimensions%22%3E140%20x%20122%20cm%3Cbr/%3E%0A%5B55%201/8%20x%2048%20in%5D%3C/div%3E
“Pintura de cena” é parte do filme U. Cinema imaginado que vem sendo representado de diferentes maneiras. Quando projetado, o filme U pode conter elementos expostos previamente (em outro suporte),...
Read more
“Pintura de cena” é parte do filme U. Cinema imaginado que vem sendo representado de diferentes maneiras. Quando projetado, o filme U pode conter elementos expostos previamente (em outro suporte), como é o caso da “Pintura de cena”. Dessa forma o filme U também se permite fora da projeção. Na fotografia, que integra o díptico, o objeto que representa a pintura se vê duplicado. Sua repetição é mais “miragem” do que conceito. A duplicidade não se completa. São frames em descontinuidades que não se alcançam. Filme e não filme, quando deslocado para uma cena tridimensional ou outra representação, se liberta da imagem projetada e de sua funcionalidade.

“Scene painting” is part of the film U. Cinema imagined that has been represented in different ways. When projected, the U film may contain previously exposed elements (on another support), as is the case with “Scene Painting”. In this way, the U-film is also allowed outside the projection. In the photograph, which is part of the diptych, the object representing the painting is seen duplicated. Its repetition is more of a “mirage” than a concept. Duplicity is not complete. They are frames in discontinuities that cannot be reached. Film and non-film, when shifted to a three-dimensional scene or other representation, frees itself from the projected image and its functionality.
Close full details

Rio de Janeiro

Rua Gonçalves Lédo, 11/17, sobrado | Centro

20060-020 | Rio de Janeiro (RJ) | Brazil

Tel: +55 21 2222 1651

Whatsapp: +55 21 98560 8524

correio@agentilcarioca.com.br

Monday to Friday, from 12pm to 6pm
Saturday from 12pm to 4pm (by appointment only)

São Paulo

Travessa Dona Paula, 108 | Higienópolis

01239-050 | São Paulo (SP) | Brazil

Tel: +55 11 3231-0054

sampa@agentilcarioca.com.br

Monday to Friday, from 10am to 7pm

Saturday, from 11am to 5pm

Instagram, opens in a new tab.
Join the mailing list
Youtube, opens in a new tab.
Privacy Policy
Manage cookies
© 2025 A Gentil Carioca | Desde 2003. Todos os direitos reservados | Política de privacidade
Site by Artlogic

Our website uses cookies to improve user experience. By continuing to browse you are giving us your consent to our use of cookies.

Manage cookies
Accept

Cookie preferences

Check the boxes for the cookie categories you allow our site to use:

Cookie options
Required for the website to function and cannot be disabled.
Improve your experience on the website by storing choices you make about how it should function.
Allow us to collect anonymous usage data in order to improve the experience on our website.
Allow us to identify our visitors so that we can offer personalised, targeted marketing.
Save preferences
topo