João Modé
Construtivo [Paninho], Zigzag, 2024
tecido costurado
[sewn fabric]
[sewn fabric]
70 x 56 x 4 cm emoldurado
[27 1/2 x 22 x 1 5/8 in framed]
3.5 kg
[27 1/2 x 22 x 1 5/8 in framed]
3.5 kg
Copyright O Artista
Mais imagens
Compondo o que o artista chama de 'construtivismo-afetivo”, João Modé faz uma homenagem à tradição construtiva da arte brasileira, propondo um elo com a tradição geométrica-abstrata. Em sua casa-ateliê, o...
Compondo o que o artista chama de "construtivismo-afetivo”, João Modé faz uma homenagem à tradição construtiva da arte brasileira, propondo um elo com a tradição geométrica-abstrata. Em sua casa-ateliê, o artista organiza materiais têxteis de origens e naturezas diversas de forma intuitiva e orgânica. Nas palavras de Victor Gorgulho, "o interesse do artista não está atrelado ao alcance de uma espécie de perfeição ou mesmo de um notável virtuosismo [...]" mas sim que "[...] seus processos de costura se dão, na verdade, praticamente na contramão dos preceitos usuais do meio."
[Composing what the artist calls “affective constructivism,” João Modé pays homage to the constructive tradition of Brazilian art, establishing a connection with the geometric-abstract lineage. In his home-studio, the artist arranges textile materials of diverse origins and natures in an intuitive and organic way. In the words of Victor Gorgulho, “the artist’s interest is not tied to achieving a kind of perfection or even remarkable virtuosity [...]” but rather that “[...] his sewing processes, in fact, go almost entirely against the usual precepts of the field.”]
[Composing what the artist calls “affective constructivism,” João Modé pays homage to the constructive tradition of Brazilian art, establishing a connection with the geometric-abstract lineage. In his home-studio, the artist arranges textile materials of diverse origins and natures in an intuitive and organic way. In the words of Victor Gorgulho, “the artist’s interest is not tied to achieving a kind of perfection or even remarkable virtuosity [...]” but rather that “[...] his sewing processes, in fact, go almost entirely against the usual precepts of the field.”]